Radiostyrd helikopter från bamseklubben

Och där var julafton över. Den gick faktiskt riktigt snabbt. Kanske inte var den bästa julafton någonsin men den va trevlig ändå, man känner tyvärr att julafton inte är en lika stor sak nu när man är äldre. När jag kom hem till Mamie kollade vi på Kalle Anka, dukade, åt chips och lite så.

Sen fick jag min present av Alice och hon fick sin av mig. Hon blev jätteglad för mössan men kanske ännu gladare för nudlarna. Mina presenter va inslagna i 100kg tejp men jag fick upp dom ändå. I presenterna låg "Walkie Talkie's", man kan prata med varandra på 5km avstånd, verkligen super coola. Vi sprang runt där som små barn och lekte, Alice satt i vardagsrummet och jag i sovrummet. Hon höll mig uppdaterad om min mamma och min morbrors lilla bråk, det var mycket interessant.

Sen va det dags för mat och alla samlades runt det runda bordet. Det här va nog den julafton med mest mat. All mat bara skickades runt och runt och det fanns ingen plats att ställa ner den så det var bara att fortsätta låta maten cirkulera. Efter maten höll jag på attt dö och trodde min mage skulle spricka, som tur gjorde den inte det för då hade jag ju inte kunnat äta fler lussebullar, vilken skam.

Vi fick en lite opera föreställning av Clara och sen va det dags för julklappar. Som alltid va det jag o Alice som va nissar. Jag fick en bio check, vantar och en RADIOSTYRD HELIKOPTER. Den va från Alice pappa (bamseklubben), Alice fick en likadan. Imorgon ska vi ut till Vallentuna för att leka med dom. HAHA nu låter det verkligen som jag är 5år, men det bryr jag mig inte om. Om man får va barn för en dag varje år så är nog julafton det perfekta tillfället.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Niikii du måste uppdatera :-)

2009-01-17 @ 20:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0