Spöktåg

Att mina kvällar aldrig blir som jag tror.. Fast det är väldigt kul att vara spontan faktiskt. Igår kröp jag ner i sängen och kollade på en gammal klassiker, She's the man. Jag undrar hur många gånger jag har sett den egentligen, alldeles för många gånger. Fast nu var det ett tag sen jag såg den men replikerna fanns kvar ändå.

Precis när jag kollar klart på den och klockan var nån stans vid 12 får jag ett sms där det står: "Jag vill hem!" och nästa löd: "Lägst bort på Nockebybanan. Kan du komma och hämta mig :(". Stackars Bella tänkte jag och kollade upp på Sl.se när nästa tåg gick. 15 minuter efter hade jag hoppat ur pjamasen och satt på mig skorna, vad gör man inte för henne.

Vi hade bestämt att vi skulle mötas i Alvik, så fick båda åka en liten bit var. Men när ja var på Odenplan sa hon att jag skulle komma fram efter sisa tåget gick tillbaka så jag hoppade av och väntade på hennes tåg där. När jag stog och väntade pratade jag med Lin i telefonen och helt plötsligt
hör jag hur ett tåg är på inkommande. Jag kollar upp och ser att ett tåg kommer om 6minuter och det andra 9minuter. Lin börjar skrämma mig att det är spöktåget och eftersom jag är helt ensam på perrongen var det inte snällt alls av henne. Helt plötsligt ser jag ljus komma ut ur tunneln och ett rött gammalt lok med två gubbar i. Efter loket kommer tre röda plåt vagnar och sist ett lok till med en läskig gubbe i. Jag trodde seriöst att jag skulle dö. Det kanske inte riktigt såg ut så här men det va lika rött iallfall:

Tillslut kom iallfall Bellas tåg där även Maricka och Carro var på. Bella & jag åkte hem till henne, åt i 3h medans vi pratade med henned bror som hade mycket att prata om. Han visade även hur man kan göra världens godaste mackor hemma väldigt enkelt. Fast den såg lite seg ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0