Talangjakten

Idag hade vi talangjakt i östra. Det va ingen oseriös sak som i Gärdesskolan där spanska läraren stod och jonglerade, nej nej. Den här kostade 150kr och var 3h lång, efter skoltid. När man kom dit va det dj, strålkastare och röda mattan (kunde lika gärna varit filmgalan i Cannes om man skulle drömma lite). I juryn satt Marie Picasso, nån bloggare på stureplan.se, kända djs och lite fler.

Dom som uppträde var ju inga riktiga talanger om jag får utrycka mig så, de flesta var faktiskt riktigt dåliga. Men snacket mellan uppträdandena, filmen om den borttappade väskan och allt annat var underbart. Vinneren blev Tilde som lekte med poj-bollar. Lysande bollar som bildar möster i mörkret, det va om jag ska vara ärlig faktiskt ballt.

Efter allt så delades priser ut, alla hade varsitt nr på baksidan av biljetter och så tog dom bara några nummer som fick gå och hämta olika priser. En gång frågade dom en tjej i publiken om hennes favorit nr, hon svarade då väldigt långsamt etthuuuundraaasjuttiiooo...(där trodde jag att mitt hjärta skulle hoppa ut kroppen efter som jag hade 173).....fyyyra! Puh, jag slapp, men mitt hjärta fortsatte dunka.

Nu har jag äntligen gjortklart mitt historia arbete som ska redovisas på fredag! Men mattenationella får gå som det går imorgon, måste ju få sova lite också. Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0