Laxen

Idag har varit en underbart mysig dag, det är det iochförsig alltid när man är med sin Lax. Innan jag träffade henne var jag på riksdagshuset och intervjuade en riksdagsledarmot som hette Inge Garstedt (Trodde hon va en kille på namnet men det visade sig vara en dam på 50år, eller en kille med långt hår och kvinliga drag). Intervjuen gjorde jag med Bella och Jack och den gick vänligt bra, alla höll på att kissa på sig redsan innan vi kom dit men nickade snällt när hon frågade om vi hade tid och lust att kolla runt i riksdagshuset.. Det skulle jag inte gjort..

Vi gick runt där och kollade i den stora byggnaden, den är seriöst jättestor, men skulle kunna ha ett helt sammhälle där under jorden! Det fanns gångar och rum under hela stan plus typ 4höga byggnader. Vi fick se kammaren, Reinfeldts arbetsrum, caféet, tal salar, tv inspelning med politiker och gick förbi otroligt många toaletter. Man såg hur alla våra ögon blev stora som hungögon (vilket mina alltid är) när vi gick förbi som och bara hoppades att man kunde få en sån där mantel i Harry Potter så att man kan vara osynlig för några minuter. Men vi klarade oss och ingen kissade på sig som tur var.

När vi va klara där så var det 1½h tills jag skulle träffa laxen, så jag tog en vailjbulle, en macka och ett löpband. Sen bar det av att träffa Charlotta.

Att gå runt på stan i spöregn är otroligt inte roligt, skorna blev till pooler, byxorna till klister, sminket till fläckar och värst... håret blev lockigt. Laxen var nog glad, hon hör ju hemma i vattnet. Men efter att vi gått runt och lekt blöta hundar satte vi oss på Espresso House och tog lite varmt att dricka.

Vi bytte platser tre gånger under våran vistelse där, det slutade i sofforna med hårmassage och klieri. När vi kom dit var kl ca 5 och efter mycket prat om himmel och jord, allt och inget, strumpor, norrland och kakor så var klockan redan halv nio och det var dags att dra sig hemmåt och äta. Tråkigt att man inte träffas oftare och har sånna här underbara stunder, men det får man ändra på!

Nu ska jag hoppa in och sova i duschen och sen kaaanske jag borde plugga, eller? Nej jag tror jag skippar det idag igen. Ha en bra kväll!


En prick man aldrig har tråkigt med

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0